Ράλλυ Ακρόπολις

Ράλλυ Ακρόπολις

Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι η μοναδική διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού εδώ και 60 χρόνια σε επίπεδο Παγκόσμιου Πρωταθλήματος που γινότανε στην Ελλάδα σταθερά . Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1952 .
Ας κάνουμε μια μίνι ιστορική αναφορά .

Ξεκίνησε το 1951 έπειτα από μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών οι οποίοι με την βοήθεια της Shell, διοργάνωσαν έναν αγώνα 1.923 χιλιομέτρων. Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του, ως πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ), υπήρξε ο παράγοντας του Παναθηναϊκού, Απόστολος Νικολαΐδης το όνομα του οποίου άλλωστε έχει το γήπεδο της Λεωφόρου. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα.

Το 1952 η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει όλη την διοργάνωση και από το 1953 ο αγώνας γίνεται διεθνής. Το Ράλλυ Ακρόπολις γενικώς από το 1960 και μετά άρχισε να γίνεται όλο και ποιο γνωστό και συμπεριλήφθηκε στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Το 1973 συμπεριλήφθηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.

.
Το χρονικό της προσπάθειας ένταξης του αγώνα στο WRC:
To 2013 θα ναι η τελευταία χρονιά που το Ράλλυ Ακρόπολις πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Π.Π.Ρ. Από το 2021 η οργανωτική επιτροπή και η πολιτεία κινητοποιήθηκε ξανά ώστε το Ακρόπολις να επιστρέψει στο WRC.

 

Συνυπολογίζοντας τη λαμπρή ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις, τη συμβολή του στην τουριστική προβολή της χώρας, καθώς και τη μεγάλη οικονομική τόνωση που προσφέρει στις περιοχές που διεξάγεται, η επιστροφή του στο ημερολόγιο του WRC είναι μια σπουδαία εξέλιξη.

 

Από Νίκος Γκάτσιος


Εκτύπωση